Λίλλυ Βελισσαρίου
“Οι ασκήσεις Pilates ενεργοποιούν πρωτίστως μύες των οποίων η κύρια λειτουργία είναι να σταθεροποιούν τη σπονδυλική στήλη (Σ.Σ.) και τις περιφερικές αρθρώσεις”.
Εκεί εδράζονται και κάποιες διαφορές ανάμεσα στα μαθήματα πιλάτες από διαφορετικές σχολές. Για την αναπνοή (εισπνέω εκπνέω) υπάρχουν διαφωνίες σχετικά με το αν εισπνέω στο δύσκολο μέρος της κίνησης ή εκπνέω σ αυτό.
Άλλη διαφορά ανάμεσα στις σχολές πιλάτες που είναι πάλι για το αποτέλεσμα της σταθεροποίησης, είναι το εάν δουλεύω στο μάθημα neutral (ουδέτερη θέση) ή imprint (οσφυική χώρα ισιώνει και λεκάνη σε οπίσθια κλίση). Εδώ θέλω να πω πως όταν κάποιος ξεκινάει να κάνει πιλάτες βοηθάει πολύ στην κινητικότητα της Σ.Σ. αλλά πρωτίστως στην σταθεροποίηση της, να δουλεύει σε imprint, μέχρι να έχει τον έλεγχο του σώματός του και με την βοήθεια ασκήσεων τόσο στο reformer όσο και στο tower (ιδανικό για την κινητικότητα Σ.Σ.) να προχωρήσει και τότε ναι, μπορεί να δουλεύει σε neutral (στην οσφυική χώρα είναι η φυσική καμπύλη ). Σε ένα προχωρημένο επίπεδο πραγματικά το imprint δεν προσφέρει κάτι περισσότερο.
Επίσης τίθεται κι άλλο ένα ερώτημα. Εάν δουλεύω τις ασκήσεις πιλάτες με ταχύτητα και όχι όπως στο σύστημα της Romana με συγκέντρωση και παίρνοντας τον απαραίτητο χρόνο να αισθανθώ το πέρασμα από όλα τα στάδια της κίνησης, ωφελεί ή κάνει στην άκρη την επικέντρωση στην σταθεροποίηση Σ.Σ.? Εδώ θα πω πάλι ότι έχει να κάνει με το επίπεδο των μαθητών. Η ροή είναι ζητούμενο σε ένα μάθημα πιλάτες. Όμως μέχρι ο ασκούμενος να αποκτήσει την συνείδηση του σώματός του, χρειάζεται οι ασκήσεις που κάνει να περνάνε από τον έλεγχο του δάσκαλου και πολλές φορές να γίνονται πιο αργά. Φυσικά σε ένα προχωρημένο επίπεδο, η ροή τίθεται ως απαραίτητο συστατικό του μαθήματος και η κατάληξη είναι ακόμα και να γίνεται όλο το μάθημα με σειρά ασκήσεων που η μία θα διαδέχεται την άλλη χωρίς να σταματάει το μάθημα. Η συνείδηση του ασκούμενου λοιπόν είναι το νούμερο ένα για την ασφάλειά του.